سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019
طراحی به ما کمک می کند تا درک و نگاهی صحیح از دنیای پیرامون خود داشته باشیم .
ترند ها و سبکهای جدید طراحی در سال 2019 نوعی تناقض را دربر دارد . گرایشی که باعث می شود برای همه قابل توجه باشد.
این که شما یک گرافیست باشید و یا اینکه در کارهایتان از آخرین متد طراحی استفاده می کنید فرقی ندارد .
مهم این است که امسال با این گرایش طراحی و گرافیک بدون توجه به رسانه ها ، سبک خود را تغییر دهید و بتوانید بصورتی جدید کارهای خود را به مشتریانتان ارائه دهید.
با همراه من باشید تا 10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019 را به شما معرفی نمایم.
در این مقاله می خوانیم :
- طراحی سه بعدی و تایپوگرافی
- چیدمان های نامتقارن
- هنردکو
- مدرنیته
- رنگ های دوتایی و طیف های رنگی
- پالت های رنگی گرم
- زمینه های روشن سفارشی
- serifs قدرتمند
- ترکیبات باز و بدون محدودیت
- طراحی ایزومتریک
1. طراحی سه بعدی و تایپوگرافی
به نظر می رسد آثار سه بعدی در همه جا در حال حاضر جزئی از طراحی هایی هستند که پیرامون ما را فراگفته اند.گرچه این نمایش سه بعدی از حروف قابل لمس در دنیای واقعی نیستند ولی می توانند به عنوان تارپود اصلی و مردمی در سبک های طراحی امسال مورد استفاده قرار بگیرند . میتوان گفت که طراحی سه بعدی حروف را بدون هیچگونه الگوریتم و سبک خاصی مورد استفاده قرار داد و این بهترین بخش این سبک می باشد .بهترین سبکهای نوشتاری قابل استفاده در فونتها شامل : bold، thin، sans-serif، script، و هر فونت قابل سه بعدی کردن .
نمونه های طراحی لوگو را می توانید از این لینک مشاهده نمایید.
فراتر از تایپوگرافی، ما شاهد بسیاری از ترکیبات سه بعدی زرق و برق دار خواهیم بود که به نظر می رسد هنوز از سیارات دور الهام گرفته شده اند. برخی از طرح های پرازدحامی چون پاپ Pinch Studio یا ترکیباتی از پارچه و مواد غذایی ، کلاژ تصاویر باهم و ساخت تصاویر سه بعدی با رنگهای اشباح شده که از عناصر به طور مستقیم از دنیای طبیعی ساخته شده اند بهره گرفت .تمامی این سبکها خیره کننده و جذاب می باشند .
لوگو چیست و چه کاربردی در معرفی کسب و کار شما دارد؟ این مقاله را از دست ندهید.
2. چیدمان های نامتقارن
یکی از 10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019 ، طراحی نامتقارن میباشد . طراحی به سبک شبکه را میتوان شروعی برای حرکت به آینده دانست . در سالهای گذشته این سبک از طراحی به گونه ای استاندارد قرارگفته است . وب سایتهای معروفی مانند SQUARESPACE و CANVA قالبهای گوناگون دیگر در وب سایتها که از این سبک پیروی میکنند را میتوان نمونه بارز از استفاده طراحی به سبک شبکه دانست .
روند طراحی نامتقارن را میتوان یک جنبش حرکتی در طراحی سبک شبکه دانست که خیلی از نگاهان کاربران وب سایت ها را متوجه خود کرده است . احساس کنجکاوی ذاتی آمیخته با اطلاعات و گرافیک که با اسکرول کردن صفحات وب سایت مورد توجه قرار میگیرد. استفاده از چند وجهی های نامتقارن جزئی لاینفک از این طرح ها میتوان دانست.
3. هنر دکور ( هنر تزئینی)
دوران طراحی مدرن نام خود را از جنبش هنری مدرنیسم گرفته است که پس از جنگ جهانی اول آغاز شد و تقریبا نیم قرن ادامه یافت. دو سبک مهم و عمده از این دوره وجود دارد که برگرفته از رنسانس کامل میباشد .1 – طرح های هنری دکو بسیار فریبنده و پر زرق و برق از دهه 1920 و عناصر طبیعی و بسیار ساده برگرفته از دوره مدرن دهه های 1950 و 60.
این سبک که غالبا در طراحی لوگو و نشانه بکارگرفته میشود با تقارن های کاملا شدید و دقیق و همچنین پیچیده، توانسته بهترین سبک حال حاضر را از آن خود کند. در حالی که ترکیب آن با فلزات درخشان با لبهای تیز که در دکوراسیون خانه قابل احساس می باشد. ما این تأثیر را در تایپوگرافی نیز مشاهده می کنیم، با سبک فونت sans-serifs، باریک تر و لگنی تر. این طرح ها شگفت انگیز و لوکس میباشند و کاملا متفاوت از کارهای سنتی و قدیمی که در چند سال گذشته رایج شده است.
نمونه های از طراحی لوگو لاکچری انجام شده در این سبک را می توانید مشاهده نمایید.
4. مدرنیته قرن مدرن
پس از دوره Art Deco و در پاسخ مستقیم به آن، طراحان تصمیم گرفتند که شکل های گرافیکی را بصورت تابعی نمایش دهند. طرح های پرشکوه و شلوغ را از بین ببرند وبجای آن از خطوط تمیز و طرحهای فلت و ساده اسنفاده نمایند.این در حالی است که استفاده از طرحهای مدرنیته درطراحی داخلی و مد برای چند سال گذشته برجسته شده است و این روند به طور پیوسته در حال رشد در آثار طراحی گرافیکی می باشد.
این سبک ویژه مورد استفاده در تصاویر تبلیغاتی نمادین دوران پس از جنگ میباشد که به دوران ما بازگشته است و همانطور که در آن زمان ، شرکت های کوچک و نوپا، قدرت تصاویر گرافیکی را به رسمیت می شناختند.
همچنین ما می بینیم که بسیاری از برندها و یا وب سایت های زرق و برق دار، پر از تصاویری از این سبک می باشند که اغلب در سبک روشن مدرن و با حفظ پرده رنگ های رویایی آمیخته شد است . در سال 2019 انتظار داریم که این سبک طراحی در طراحی وب سایت های گوناگون و همچنان در کارهای چاپی نیز برتری داشته باشند.
مشاهده مقاله کامل از 10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019 در اینجا
5. تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی
گرادیانت – “انتقال طیف رنگ”، همانطور که در حال حاضر گاهی اوقات نامیده می شود، روند خوبی برای چند سال گذشته بوده است. به تازگی استفاده از گرادینت ها در طراحی لوگو، بیش از پیش مورد استفاده قرارگرفته است. طراحی آرم یک رنگ به اندازه کافی جذاب نمیباشد و در این سبک با استفاده از گرادینت ها ، طیف رنگ خاصی را برای لوگو انتخاب میکنند که بیشتر از ترکیبات رنگهای آبی / بنفش، قرمز و نارنجی مورد استفاده قرار میگیرند. در بعضی از موارد نیز استفاد از رنگهای دوتایی با کنتراست بالا مورد استفاده قرار می گردد.
در سال گذشته سروصدای زیادی در مورد بازگشت رنگهای دوتایی duotone ایجاد شد. این سبک در حال حاضراغلب در کاورهای موسیقی و فیلم شبکه Spotify مورداستفاده قرار میگیرد.
هارمونی رنگ چیست و چگونه می تواند طرح های ما را متحول کند.
6. پالت های رنگ های گرم
استفاده از رنگهای گرم و طبیعی و همچنین بکارگیری کمتر از کنتراست پایین مشکی و سفید ، همه ما را به دهه 1980 برمیگرداند. آن زمان که دوربینهایی با این سبک عکاسی و فیلمبرداری میکرد. تن های اصلی تصاویر اکثرا بخاطر استفاده از تکنولوژی عکاسی و فیلمبرداری نارنجی و گرم بود. یک ترند، حالت نوستالژی نچندان دور را برای ما به ارمغان می آورد.
7. زمینه های روشن سفارشی
پس از سال ها استفاده از نوشته های ضخیم و خطوط کلفت در طراحی ، اینبار شاهد ظهور تازه در طراحی و استفاده از خطوط ظریف و زیبا و با تحت تأثیرگرفتن از عناصر گیاهی و طبیعی در طراحی هایی به سبک زنانه و کودکانه هستیم.
ما انتظار داریم که شاهد استفاده بیشتر از این سبک مخصوصا در طراحی بسته بندی باشیم ، جایی که طرح های پیچیده زیبا در برابر یک پس زمینه بافت کاغذ ارائه می شوند که با استفاده از عناصری مانند فویلها ، آلمینیوم و برجسته کاری ، بتواند تعادل سازگاری خاصی را در اثار گرافیکی بوجود بیاورد.
8. serifs قدرتمند
در حالی که تصاویردر آثار گرافیکی سبک تر و ساده تر طراحی می شوند، فونتها نیز از این ماجرا عقب نمانده و در مقابل به قدری بالاتر و قویتر میشوند.مخصوصا وقتی که به خانواده sans-serifs می رسد. سال به قدرت رسیدن این فونت که دیجیتالی خواهد شد.
سال serif سالی می باشد که بیشترین استفاده از این فونت را خواهیم داشت و دست کشیدن از فونتهای دیگر کاری متداول خواهد شد.
این سالی است که دامنه و تنوع فونت serif به طور چشمگیری رو به افزایش میشود. برای برندهایی که واقعا می خواهند ایستادگی کنند تا جایی که حتی این فونت را طراحان به عنوان امضاء کاری خود استفاده خواهند نمود .
9. ترکیباتی بدون محدودیت
ترکیبات طراحی بدون محدودیت ، به ظاهر دارای هرج و مرج ، شکسته و برش دار و با استفاده از حالت تصادفی ولی با یک نظام سخت در هر بخش قابل مشاهده خواهد بود .
10. طراحی ایزومتریک | آخرین سبک طراحی گرافیک در سال 2019
در حالی که ترکیبات باز و بدون محدودیت از برخی از عناصرخارج می شوند، طرح های ایزومتریک ، کل فضا را در یک فضای کوچک ایجاد می کند.
طراحی ایزومتریک یک سبک طراحی بسیار فنی به نظر می رسد ، اما یک سبک ساده طراحی سه بعدی، در دوبعد می باشد که بسیارساده و تمیز ترسیم گشته است.
دراین سبک طراحی اشیاء دارای عمق میباشد که تصاویر دوبعدی نمیتواند با آن رقابت نماید. در این سبک ، بیشتر از آیکونها استفاده می شود که بسیار دقیق تر و گرم تر از طراحی مسطح بنظر میرسد.
استفاده از زاویه های 60 درجه متقارن میتواند در خلق این اثر راهنمایی نماید.
امسال سال شکوفایی و طراحی به سک ایزومتریک می باشد . در امسال شاهد طراحی لوگوهایی هستیم که از سبک قدیمی خود فاصله گرفته و در نمای ایزومتریک اجرا می شوند.
شما می توانید مقاله 13 سبک و ترند جدید طراحی گرافیک سال 2020 را نیز ببینید .
خوشحال می شویم که از نمونه کارهای طراحی و گرافیک دیدن فرمایید و نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.
مقاله های گرافیکی حرفه ای ما را از دست ندهید .
با تشکر از شما . سرویس طراحی ها شامل :
مشاوره طراحی و تبلیغات
ایده پردازی و خلاقیت
اجرا و نظارت
طراحی لوگو
طراحی ست ادری
طراحی وب سایت
طراحی شخصیت تبلیغاتی
طراحی پوستر
طراحی بروشور
طراحی کاتالوگ
طراحی فولدر
تصویر سازی تبلیغاتی
طراحی بیلبورد
طراحی تابلو
تبلیغات محیطی
طراحی رابط گرافیکی
کمپین تبلیغاتی
استند تبلیغاتی
طراحی سه بعدی
فیلم تبلیغاتی
تیزر صنعتی
کلیپ تبلیغاتی
ساخت تیزر تلویزیونی
لوگو موشن
طراحی برندبوک
ساخت آرم آگهی
امور چاپی
طراحی پیج اینستاگرام
طراحی پارچه
طراحی لیبل
طراحی برندبوک
نمونه کارهای طراحی گرافیک در وب سایت :
https://vahidvalizadeh.ir/graphic-design-sample/
نمونه کارهای طراحی لوگو در وب سایت :
https://vahidvalizadeh.ir/logo-design/
طراحی حرفه ای فروشگاه اینترنتی با 180 امکان و قابلیت شخصی سازی بصورت کدنویسی خصوصی در راهکارپویش
https://rahkarpooyesh.ir/
عضو انجمن طراحان و گرافیستان ایران
انجام امور طراحی بصورت فریلنس
طراح و گرافیست بین المللی
شماره تماس : 00989193636528
ایمیل : vahidvalizadeh1981@gmail.com